Het onderwijs is onderhevig aan een enorme dynamiek. Nieuwe technologieƫn en didactische inzichten zorgen voor andere vormen van onderwijs, van leren en kennis opdoen. Een moderne school is meer dan ooit een flexibele, multifunctionele leeromgeving in een sociale context. Veel meer dan alleen een gebouw. Wij willen een omgeving creƫren die leerlingen prikkelt om met docenten en anderen in contact te komen. Om zichzelf te ontwikkelen en van en met elkaar te leren. Combinaties met andere functies, zoals sport, kinderopvang en wijkfuncties, liggen dan voor de hand. Een school moet vertrouwd zijn, als een ankerplaats in de woelige baren van het opgroeien. Veilig en stabiel. Maar we maken ook een omgeving die inspireert en vitaliseert, waar lichaam en geest de ruimte hebben. Daglicht en het beleven van groen dragen meer dan bij aan een goede leeromgeving. Onderwijs kan evengoed (half) buiten plaatsvinden.
Daarnaast is een leeromgeving in onze ogen duurzaam. Het gebouw verbruikt per saldo geen energie, belast het milieu zo weinig mogelijk en heeft een fris binnenklimaat (zie ook www.lichtopbinnenklimaat.nl)